Юним економістам

Задача.

Тетяна Козаченко після закінчення коледжу могла б піти працювати секретарем — референтом, отримуючи зарплатню 1500 грн на місяць, менеджером у магазин «Мегамакс» з окладом 1800 грн або перекладачем англійської мови з оплатою праці в середньому 2400 грн на місяць. Проте Тетяна, оцінивши перспективи майбутньої професії, стала студенткою економічного факультету Київського університету зі стипендією 800 грн. Витрати на проїзд та навчання становлять 200 грн на місяць. Якою є альтернативна вартість її вибору за один рік навчання?
РОЗВ’ЯЗАННЯ.
3 усіх утрачених можливостей найкраща — це робота перекладачем.
Альтерна¬тивна вартість:
2400*12 = 28800 грн/рік.
2) Витрати під час навчання:
200*12 = 2400 грн/рік.
3) Альтернативна вартість рішення:
28 800+2400—800*12=21600 грн/рік.

Види конкуренції

Досконала конкуренція
Досконала або чиста конкуренція — це така модель ринку, при якій вплив кожного учасника економічного процесу на загальну ситуацію настільки малий, що ним можна знехтувати.
Ознаки досконалої конкуренції:
  • на ринку знаходиться багато незалежних продавців і покупців даного продукту.
  • ніким і нічим не обмежений доступ на ринок і такий самий вихід з нього всіх бажаючих.
  • фірми, що конкурують, випускають стандартизовану продукцію.
  • в умовах чистої конкуренції відсутній будь-який вплив окремої фірми на рівень ринкової ціни. Учасники ринкових угод мають вичерпну і вчасну інформацію про якість товару, ціни і вигоду торгівлі.
Монополістична конкуренція
Монополістична конкуренція — ринкова структура, у якій велика кількість фірм виробляють диференційовану продукцію, тобто таку, яка немає близьких замінників.
Ознаки ринку монополістичної конкуренції:
  • Існування великої кількості фірм;
  • Диференційований тип товару;
  • Контроль за цінами існує в вузьких межах;
  • Порівняно легкі умови вступу в галузь;
  • Нецінова конкуренція акцентує увагу на рекламі, торгових марках та торгових знаках;
  • Доступ до інформації має деякі обмеження.
Олігополія
Олігополія — ринкова структура, представлена декількома великими фірмами, що контролюють виробництво і збут основної маси продукції
Основні риси олігополістичного ринку:
  • Домінування кількох фірм;
  • Тип продукту – диференційований та стандартизований;
  • Контроль за цінами обмежений взаємною залежністю;
  • Існування істотних перешкод для вступу в галузь;
  • Типова нецінова конкуренція – якість, реклама, паблік-рилейшнс;
  • Доступ до інформації істотно обмежений.
Монополія
Монополія — ринок, де є тільки один виробник, який повністю контролює обсяг виробництва й дуже сильно впливає на ціну. Монополія- головний ворог конкуренції.
Основні риси монополістичного ринку:
  • Існування на ринку однієї фірми;
  • Унікальний тип продукту, тобто такий, що не має замінників;
  • Значний контроль за цінами;
  • Вступ в галузь блокований;
  • Нецінова конкуренція – реклама, паблік-рилейшнз;
  • Повне обмеження доступу до інформації.
Перешкоди до входження на монополістичний ринок:
Економічні:
  • низькі витрати виробництва за рахунок збільшення масштабу виробництва;
  • закритий доступ до матеріальних ресурсів і інших факторів у силу відсутності їх на вільному ринку;
  • реклама.
Юридичні:
  • Виробництво товару захищене патентом, авторським правом, ліцензією, товарним знаком.
  • Виключне право займатися даним видом діяльності (виробництво алкогольних напоїв, тютюну, монополія зовнішньої торгівлі).
  • Державна реєстрація окремих видів діяльності.

Немає коментарів:

Дописати коментар