Цікаві ігри

 Гра – це унікально діяльність, яка не лише здійснює великий вплив на психічний розвиток учня, перетворює навчання в радісний процес, і непомітно для учнів сприяє засвоєнню ними програмного матеріалу, формує уміння і навички. Гра поруч з працею та навчанням здавна привертала увагу вчених, філософів, культурологів, психологів, педагогів. Психологічні механізми ігрової діяльності спираються на фундаментальні потреби особистості у самоствердженні, самовизначенні, самореалізації.
Досвід показує, що навчальна гра – прекрасний помічник вчителя. Використовуючи на уроці певну систему ігор, поступово можна ускладнювати матеріал, збільшувати його об’єм. А завдання вчителя буде полягати в тому, щоб забезпечити кожному учневі можливість пробувати, шукати, помилятись.
Сучасний урок економіки не мислимий без інтенсивності і потребує від учнів концентрації уваги, напруження сил. Застосування ігор дає змогу зберегти ентузіазм, прагнення до успіху.
Щоб забезпечити високу працездатність до останніх хвилин уроку, треба дати мотиваційний старт. Тому на початковому етапі уроку пізнавальна гра має велике значення в розвитку активності учня. Урок повинен бути насичений такими вправами і іграми , які б дали змогу чередувати види діяльності учнів. Гру застосовують як під час вивчення нової теми, так і під час закріплення й перевірки знань.



Ділова гра «ЕКО»
або «Як заробити на життя»
показує як працює економічна система вільного підприємства.
Розглядаються поняття:
1.     Кругообіг в економіці.
2.     Фактори виробництва.
3.     Економічні стимули.
4.     Взаємозалежність в економіці.
Мета: дати уявлення про економічні відносини між виробниками та споживачами в ринковій економіці, про можливість регулювання економіки;  показати як працюють економічні системи вільного підприємства; формувати у дітей здатність до підприємницької діяльності; розвивати логічне та економічне мислення.
Обладнання:
Роздатковий матеріал:
·        Ресурси: природні, капітальні, трудову (по 16 шт. на одного споживача)
·        Гроші: 1000-1500 гр.одиниць на кожного підприємця.
·        Карточки з підписом «ЕКОНО» (25 шт).
·        Надписи «Фабрика»
Хід проведення гри.
1.     Розділити всіх учнів на дві групи: 1-ша – представники фірми (підприємці). Їм потрібно роздати гроші по 1000 – 1500 гр.одиниць кожному; 2-га 0- споживачі. Вони отримують по 15 карточок – ресурсів кожен.
2.     Окремо вибирається учень. Який буде відповідати за фабрику – місце обміну ресурсів на карточки «ЕКОНО».
3.     На гру відводиться декілька раундів по 10-15-20 хв. Ведучий буде оголошувати про початок і закінчення раундів. Та оголошувати умови отримання «ЕКОНО». Наприклад, 1ЕКОНО = 1 трудовий ресурс+1 капітальний +1природний. На наступному раунді:  1ЕКОНО = 1 трудовий ресурс+2 капітальний +2природний. І так далі, ускладнюючи завдання. Якщо у споживача не вистачає ресурсів, він може їх купити на Фабриці: 100 гр.одиниць за комплект.  Після кожного раунду підприємці обмінюють куплені ресурси на «ЕКОНО».
4.     По закінченню гри споживачам потрібно порахувати кількість «ЕКОНО», а підприємцям кількість зароблених грошей, віднявши від них початкові суму (1000-1500 гр.одиниць)
5.     Переможець визначається в кожній групу.
Правила гри:
Учасники гри, можуть виступати як виробниками так і споживачами.
Споживачі.  Ви пропонуєте фірмам - виробникам трудові, людські, капітальні ресурси, які потрібні їм для отримання «ЕКОНО».  На зароблені кошти ви купуватимете в фірм – виробників «ЕКОНО». Ваш успіх в грі залежить від того, скільки карточок «ЕКОНО» буде у вас до кінці гри.  Не спішіть продати всі ресурси зразу. Умови обміну ресурсів (для фірм - виробників )будуть змінюватися. Намагайтесь запам’ятовувати ціни за ресурси, щоб потім правильно купити «ЕКОНО».  В кінці гри у вас повинно залишитися мінімум ресурсів і максимум «ЕКОНО».

Виробники.  Єдиний товар, який хочуть отримати від вас споживачі – це «ЕКОНО». Щоб їх отримати, потрібно обміняти задану комбінацію ресурсів. Ці ресурси потрібно купити і споживачів. Запам’ятовуйте ціну, за якою ви купили ресурс, щоб потім правильно продати «ЕКОНО» (ціна «ЕКОНО» повинна перевищувати ціну на затрачені ресурси).  Ваш успіх в грі залежить від того, скільки грошей ви заробите. В кінці гри у вас повинні залишитися лише гроші. Від цієї суми віднімаємо початковий капітал – це і буде ваш заробіток.

повар
водій
вчитель
груша
м'ясо
молоко
кран
автобус
завод
повар
водій
вчитель
груша
м'ясо
молоко
кран
автобус
завод
50
50
50
100
100
100
200
200
200
50
50
50
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО
ЕКОНО

Немає коментарів:

Дописати коментар